Najlepsza organizacja czasu pracy dla pracujących w domu

Gwałtownie zachodzące zmiany na rynku pracy spowodowały, że coraz większa liczba osób decyduje się na zatrudnienie na zasadzie freelancingu. Praca na zlecenie niewątpliwie ma wiele zalet, jednak aby była ona w pełni efektywna, warto posiadać jasno ustalony plan działań oraz silną motywację.

Dość powszechnie występującą przypadłością u osób pracujących w domu jest odkładanie obowiązków na później. Freelancerzy często tracą czas, a to z kolei może prowadzić do narastającej frustracji. Dlatego przed przystąpieniem do realizacji zleceń, warto przygotować sobie wcześniej listę zadań. Oczywiście najlepiej, aby znalazła się ona w zasięgu naszego wzroku. Wówczas łatwiej będzie nam realizować punkt po punkcie.

Wolny czas w domu niestety bardzo często kojarzy nam się z chodzeniem w dresie lub piżamie. Zasiadając do pracy w domu, warto postarać się o odpowiedni strój.  Oczywiście nikt nie każe nam wkładać marynarki czy żakietu – wystarczy, że założymy po prostu inny strój niż piżama, a odczujemy różnicę między czasem wolnym a tym, który jest przeznaczony na pracę.

Aby praca freelancera była bardziej efektywna, warto wydzielić sobie w domu przestrzeń, która stanie się miejscem pracy i wykonywania zleceń. Leżenie na kanapie z laptopem będzie raczej sprzyjać rozleniwieniu, a w takiej atmosferze ciężko mówić o pracy. Dlatego bardzo ważne jest wygospodarowanie miejsca na urządzenie domowego biura.

Bardzo często na pracę na zasadzie freelancingu decydują się młode mamy. Z jednej strony chciałyby one poświęcić swój czas maluchowi, z drugiej jednak nie chcą pozostawać bez kontaktu z firmą. Nieustanna troska o dziecko może sprzyjać obniżeniu efektywności pracy i prowadzić do spadku motywacji. Dlatego warto dokładnie zaplanować szczegóły swojej domowej aktywności w trakcie opieki nad dzieckiem.

Jeśli obawiamy się połączenia opieki nad maluchem z efektywną pracą w domu, wówczas warto porozmawiać na ten temat z partnerem. Być może dobrym rozwiązaniem będzie ustalenie grafiku lub poproszenie rodziców o pomoc. Dzięki temu poczujemy, że nasza pociecha jest pod dobrą opieką, a tym samym łatwiej będzie nam się skupić na zawodowych obowiązkach.

Osoby, które chcą efektywnie pracować w domu nie mogą też zapominać o trzymaniu się ustalonego harmonogramu dnia. Praca w domu nie musi kojarzyć nam się z nerwami czy brakiem motywacji. By wykonywanie zleceń było efektywne, warto nauczyć się przede wszystkim rozsądnie zarządzać czasem – należy więc znaleźć czas na przerwy i zjedzenie wartościowego posiłku. Każdy freelancer powinien ponadto nauczyć się rozdzielać czas zawodowy od czasu poświęcanego rodzinie.


Warning: file_put_contents(): Only 0 of 17737 bytes written, possibly out of free disk space in /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 430

Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Comet Cache: failed to write cache file for: `/najlepsza-organizacja-czasu-pracy-dla-pracujacych-w-domu/`; possible permissions issue (or race condition), please check your cache directory: `/home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-content/cache/comet-cache/cache`.' in /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php:435 Stack trace: #0 [internal function]: WebSharks\CometCache\Classes\AdvancedCache->outputBufferCallbackHandler('<!DOCTYPE html>...', 9) #1 /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-includes/functions.php(3729): ob_end_flush() #2 [internal function]: wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(286): call_user_func_array('wp_ob_end_flush...', Array) #4 /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #5 /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array) #6 /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-includes/load.p in /home/fzf/public_html/zjo.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 435